Med mobilbank kan du blant annet:
* Gjelder ikke for Windows Phone
Med nettbank har du full oversikt over alle dine banktjenester og kan gjennomføre alle typer betalinger og transaksjoner. Den gir deg god oversikt over egen økonomi, og er åpen hele døgnet, 365 dager i året.
I nettbanken kan du blant annet:
- sjekke saldo og se inn- og utbetalinger
- få oversikt over alle dine kontoer, kredittkort, lån, forsikringer og aksje- og fondsandeler
- betale regninger til inn- og utland
- ·overføre penger mellom egne kontoer
- sette regionsperre på dine kort
BankID er en personlig elektronisk legitimasjon for sikker identifisering og signering på internett. BankID kan benyttes på tvers av alle norske banker, og på stadig flere nettsteder – både i privat og offentlig sektor. Du kan for eksempel benytte BankID for å logge deg inn i nettbanken din, på Altinn, NAV og Skatteetaten. Det eneste du trenger er personlig kodebrikke eller BankID på mobil.
- Med BankID kan du signere dokumenter elektronisk slik at du slipper å møte opp personlig eller sende post.
- Praktisk når du for eksempel skal søke om barnehageplass, sende inn selvangivelse, gi bud på bolig eller søke om lån.
- BankID oppretter du i banken din. Husk å ta med pass.
BankID på mobil fungerer på samme måte som ved bruk av vanlig BankID. Forskjellen er at du ikke trenger å ha med kodebrikken. Det gjør BankID på mobil til et fleksibelt alternativ når du er på farten og ikke har kodebrikken tilgjengelig.
- BankID på mobil virker selv om du flytter SIM-kortet fra én mobil til en annen.
- Tjenesten fungerer i utlandet.
- Fungerer på de fleste mobiler og hos alle mobiloperatører.
AvtaleGiro er automatisk betaling av faste regninger. Du slipper å fylle ut konto- og KID-nummer, og regningene blir alltid betalt på forfallsdato, forutsatt at det er dekning på kontoen din.
- Pålitelig innbetaling av faste regninger.
- Hver AvtaleGiro er synlig i betalingsoversikten din minst sju dager før forfall.
- Du kan selv endre forfallsdato, beløp og belastningskonto, i tillegg til at du kan stoppe betalingen.
- Kan kombineres med eFaktura.
Med eFaktura får du regningene dine ferdig utfylt i nettbanken. Dermed slipper du å taste inn KID-og kontonummer. Det eneste du må gjøre, er å bekrefte betalingen.
Du kan selv endre beløp og forfallsdato på en eFaktura dersom du ønsker det. Når regningen er betalt, oppbevares den elektronisk i nettbanken. Slik har du alltid full oversikt, både over betalte og ubetalte regninger.
- Du kan få varsel på e-post hver gang du mottar en ny eFaktura.
- Kan kombineres med AvtaleGiro.
Å betale til utenlandske kontoer skal være enkelt og trygt. Du kan legge betalinger til forfall frem i tid, og lage et eget mottaksregister for utlandsbetalingene dine. Du kan gjennomføre betalingen selv via nettbanken din, eller sende oppdraget til banken dersom du ikke har nettbank. Husk at hvitvaskingsloven krever at det oppgis bakgrunn for betalinger som overstiger 40.000 norske kroner, eller tilsvarende beløp i utenlandsk valuta.
For å betale til utlandet må du:
- ha mottakers fullstendige navn og adresse
- ha mottakers IBAN (i) kontonummer og bankforbindelse
- ha mottakerbankens SWIFT/BIC-kode
IBAN/kontonummer finner du som regel på fakturaen, sammen med andre betalingsopplysninger.
Med våre SMS-tjenester kan du enkelt overføre penger mellom egne kontoer, sjekke saldo og få oversikt over siste transaksjoner. Du kan i tillegg sette opp automatisk varsling av for eksempel lønns- og pensjonsinnbetalinger og større utbetalinger.
- Gir rask og enkel oversikt.
- Varsling av store utbetalinger gir sikkerhet.
- Tjenestene administreres i nettbanken, men kan også legges opp for kunder som ikke har nettbank.
Ved å ringe bankens kontofon/telebank, kan du betale regninger og få oversikt over saldo. Betalingene må av sikkerhetshensyn bekreftes ved hjelp av en personlig kodebrikke.
- Alt du trenger er en telefon og en kodebrikke.
- Rask, enkel tilgang til kontoinformasjon.
- Kan benyttes av alle typer telefoner.
- Telefonnummer til kontofonen: 815 48 400
- Alltid åpent.